Din BIDA konto
Hvad er forskellen på en privat- og en erhvervskonto. Hvilke oplysninger skal BIDA bruge og er mit kodeord sikkert hos BIDA? Find svarene her.
På BIDA skal du bruge en konto for at byde på auktioner eller hvis du skal oprette auktioner til salg af emner. Aktive aktioner er offentlige og kan sees uden at være logget ind. Men for at byde eller oprette auktioner skal man altså være logget ind.
For at oprette en konto på BIDA skal man udfylde navn, adresse, e-mail, telefonnummer og et personligt kodeord. Når man er oprettet kan man altid ændre disse oplysninger, dog kræver en ændring af e-mail og telefonnummer at man kontakter BIDA kundeservice på kontakt@bida.dk.
Det er muligt at have en erhervskonto på BIDA. Der kan ved oprettelse vælges mellem en privat- eller erhvervskonto, men det er dog muligt at ændre senere, hvis man ønsker. For at have en erhvervskonto på BIDA skal man yderligere angive firma navn samt CVR nummer.
En BIDA konto er en personlig konto som ikke bør deles med andre, hvis man ønsker en erhvervskonto til sin virksomhed, men har flere medarbejdere som skal bruge BIDA, så kan man oprette en BIDA konto for hver af de medarbejdere som skal benytte BIDA og angive samme firma navn og CVR nummer på brugerene.
Når man har en konto på BIDA har man også mulighed for at ændre sine notifikationsindtilinger. Her kan man vælge om man vil modtage e-mails og/eller sms'er for de forskellige notifikationstyper. Læs mere om notifikationer her.
Dine oplysninger er sikre hos BIDA. Kodeord er en-vejs krypteret, hvilket betyder at BIDA aldrig vil kunne genskabe et kodeord ud fra den data vi gemmer i databasen. Derfor, hvis man mister eller glemmer sit kodeord, skal man bruger funktionen "Glemt kodeord" hvor man kan overskrive det glemte kodeord.
Der er altid hjælp at hente, hvis man er i tvivl - kontakt BIDA på kontakt@bida.dk